Αρχική / Blog / Πώς να βελτιώσετε την επικοινωνία με τον ασθενή

Πώς να βελτιώσετε την επικοινωνία με τον ασθενή

Πίσω στο blog
16/07/2020
Πώς να βελτιώσετε την επικοινωνία με τον ασθενή

Η σχέση μεταξύ ιατρού και ασθενή θα είναι πάντοτε μια λεπτή υπόθεση. Η καλή επικοινωνία εκ μέρους σας μπορεί να επιδράσει θετικά στο θεραπευτικό αποτέλεσμα ενισχύοντας την ψυχολογία του ασθενή. Τα παρακάτω χαρακτηριστικά παίζουν σπουδαίο ρόλο: 

Εμπιστοσύνη

Ο θεράπων ιατρός εκτός από γνώστης του αντικειμένου του, οφείλει να εμπνέει εμπιστοσύνη στον ασθενή ούτως ώστε ο τελευταίος να μπορεί να ανοιχτεί και να "αφεθεί" στην φροντίδα του ειδικού. Έρευνες δείχνουν πως η πιστή τήρηση των οδηγιών του ιατρού βελτιώνει το θεραπευτικό αποτέλεσμα κατά 26%. Συνεπώς εάν εξασφαλίσετε την εμπιστοσύνη του ασθενή, η θεραπευτική αγωγή θα είναι αποτελεσματικότερη.

Ισορροπημένη Στάση

Ο ιατρός οφείλει να είναι εγκάρδιος με τον ασθενή και να δημιουργεί ένα ευχάριστο κλίμα, συγχρόνως όμως πρέπει να παραμένει ουδέτερος και αντικειμενικός. Η σχέση του με τον ασθενή δεν είναι ισότιμη και καλό θα ήταν να διατηρηθεί το σωστό πλαίσιο στην σχέση. Σε καμία περίπτωση η στάση του δεν πρέπει να είναι περιφρονητική ή απόμακρη.

Ενσυναίσθηση

Όταν οι ασθενείς λένε "Γνωρίζω ένα καλό γιατρό", σε μεγάλο βαθμό εννοούν κάποιον ιατρό ο οποίος μπορεί να κατανοήσει τα προβλήματά τους. Τα ιατρικά θέματα έχουν πάντα, εκτός από τα σωματικά συμπτώματα, ψυχολογική και συναισθηματική διάσταση. Ο ιατρός οφείλει να έρχεται στην θέση του ασθενή και να βλέπει τα προβλήματα από την δική του πλευρά. 

Ειλικρίνεια

Όσο δυσάρεστη ή άβολη και αν είναι η αλήθεια, η πλειοψηφία των ασθενών θέλει να την γνωρίζει. Μιλήστε ανοιχτά για τον χρόνο αποθεραπείας που θα χρειαστεί, τις πιθανές παρενέργειες όπως και για τις πιθανότητες επιτυχίας της θεραπείας. Εάν είναι προς όφελος των ασθενών παρεπέμψτε τον ασθενή σε κάποιον συνάδελφο που συνεργάζεστε. 

Σεβασμός προς τον ασθενή

Σεβαστείτε τις απόψεις και το δικαίωμα του ασθενή να έχει λόγο στις αποφάσεις για την περίθαλψή του. Εξαιτίας του πολιτισμικού ή του κοινωνικού του υπόβαθρου του ενδεχομένως να είναι απρόθυμος να ακολουθήσει τις οδηγίες σας. Τέλος, διαφυλάξτε τις εμπιστευτικές του πληροφορίες

 

Πηγές

Παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία ιατρού-ασθενούς (Α. Βενιού,1 Ν. Τεντολούρης2 )

Σχετικά Άρθρα

-6 Ιδέες για αυξήσεις την πελατεία στο ιατρείο σου

-Τι να προσέξεις όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο ιατρικό εξοπλισμό

Μάθετε πρώτοι για τις προσφορές μας

Εγγραφείτε στο newsletter για να λαμβάνετε πρώτοι τα νέα και τις προσφορές μας
Ο λογαριασμός σας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies

Χρησιμοποιούμε cookies για να έχετε μια προσωποποιημένη εμπειρία, την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών social media και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες για τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες social media, διαφήμισης και αναλύσεων.