Νέα Υπηρεσία!
Απογευματινές παραδόσεις 17:00 - 20:00 για παραγγελίες άνω των 40€, εντός λεκανοπεδίου Αττικής.
Μάθε περισσότερα εδώ!
Η σχέση μεταξύ ιατρού και ασθενή θα είναι πάντοτε μια λεπτή υπόθεση. Η καλή επικοινωνία εκ μέρους σας μπορεί να επιδράσει θετικά στο θεραπευτικό αποτέλεσμα ενισχύοντας την ψυχολογία του ασθενή. Τα παρακάτω χαρακτηριστικά παίζουν σπουδαίο ρόλο:
Εμπιστοσύνη
Ο θεράπων ιατρός εκτός από γνώστης του αντικειμένου του, οφείλει να εμπνέει εμπιστοσύνη στον ασθενή ούτως ώστε ο τελευταίος να μπορεί να ανοιχτεί και να "αφεθεί" στην φροντίδα του ειδικού. Έρευνες δείχνουν πως η πιστή τήρηση των οδηγιών του ιατρού βελτιώνει το θεραπευτικό αποτέλεσμα κατά 26%. Συνεπώς εάν εξασφαλίσετε την εμπιστοσύνη του ασθενη, η θεραπευτική αγωγή θα είναι αποτελεσματικότερη.
Ισορροπημένη Στάση
Ο ιατρός οφείλει να είναι εγκάρδιος με τον ασθενή και να δημιουργεί ένα ευχάριστο κλίμα, συγχρόνως όμως πρέπει να παραμένει ουδέτερος και αντικειμενικός. Η σχέση του με τον ασθενή δεν είναι ισότιμη και καλό θα ήταν να διατηρηθεί το σωστό πλαίσιο στην σχέση. Σε καμία περίπτωση η στάτη δεν πρέπει να είναι περιφρονητική ή απόμακροι.
Ενσυναίσθηση
Όταν οι ασθενείς λένε "Γνωρίζω ένα καλό γιατρό", σε μεγάλο βαθμό εννοούν κάποιον ιατρό ο οποίος μπορεί να κατανοήσει τα προβλήματα τους. Τα ιατρικά θέματα έχουν πάντα, εκτός απο τα σωματικά συμπτώματα, ψυχολογική και συναισθηματική διάσταση. Ο ιατρός οφείλει να έρχεται στην θέση του ασθενή και να βλέπει τα προβλήματα από την δική του πλευρά.
Ειλικρίνεια
Όσο δυσάρεστη ή άβολη και αν είναι η αληθεία, η πλειοψηφία των ασθενών θέλει να την γνωρίζει. Μιλήστε ανοιχτά για την χρόνο αποθεραπείας που θα χρειαστεί,τις πιθανές παρενέργειες όπως και για τις πιθανότητες επιτυχίας της θεραπείας. Εάν είναι προς όφελος των ασθενών παρεπέμψτε τον ασθενή σε κάποιον συνάδελφο που συνεργάζεστε.
Σεβαστείτε τις απόψεις και το δικαίωμα του ασθενή να έχει λόγο στις αποφάσεις για την περίθαλψη τους. Εξαιτίας του πολιτισμικού ή του κοινωνικού του υπόβαθρου του ενδεχομένως να είναι απρόθυμος να ακολουθήσει τις οδηγίες σας. Τέλος διαφυλάξτε τις εμπιστευτικές του πληροφορίες
Πηγές
Παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία ιατρού-ασθενούς (Α. Βενιού,1 Ν. Τεντολούρης2 )
Σχετικά Άρθρα
-6 Ιδέες για αυξήσεις την πελατεία στο ιατρείο σου
-Τι να προσέξεις όταν αγοράζεις μεταχειρισμένο ιατρικό εξοπλισμό